Kalendarium

Bli en del av ett (v)innande lag

Vänsterpartiet valsedlar till landstingsfullmäktige i Kalmar län 2014. Vill du stå med i valet 2018?

Nu är det din tur! Om drygt ett år, den 9 september 2018, är det dags för val igen. Då avgörs vilka som ska styra Kalmar län under de kommande fyra åren. Nu söker vi dig som vill bli en del av vår framgångsrika vänstergrupp.

Nytt för valet 2018 är att landstinget kommer slås ihop med regionförbundet och därmed bilda en regionkommun. Den nya regionkommunen kommer fatta beslut i hälso-och sjukvårdsfrågor men också regional utveckling och kultur, miljö och kollektivtrafiken för att nämna några. Är detta frågor som låter intressanta för dig?

Tveka då inte att komma på någon av de informationsmöten som Vänsterpartiet i höst anordnar runt om i Kalmar län. På träffarna kommer V-representanter från landstinget att informera om vad den nya regionen kommer göra, hur valet går till, vad det innebär att vara förtroendevald för Vänsterpartiet och en massa annat som du som är intresserad kan behöva veta.

Du behöver inte vara medlem och du förbinder dig inte för något genom att komma och lyssna. Ta gärna med dig en vän och tipsa även andra som du tror skulle vara intresserade. Ta chansen att vara med och forma Vänsterpartiets politik i regionen Kalmar län under nästa mandatperiod!

Klicka på knappen för att se datum och tid för informationsmötet närmast dig.

[su_button url=”https://kalmarlan.vansterpartiet.se/informationsmoten-om-regionvalet/” target=”blank” style=”soft” background=”#ED1C24″ color=”#ffffff” size=”6″ icon=”icon: arrow-circle-right”]Mer info[/su_button]

Välkommen – det är din tur nu!