Nu kan du lära dig allt du behöver veta inför EU-valet!

Eva-Britt Svensson, tidigare EU-parlamentariker för Vänsterpartiet

Söndag 27 april kl 10-14 i Blomstermåla Folkets hus har du möjlighet att lära dig mer om hur EU fungerar och hur Vänsterpartiets alternativ ser ut. Detta under ledning av
Eva-Britt Svensson, tidigare EU-parlamenariker för Vänsterpartiet. Det vill du inte missa!

En värld som byggs med rättvisa och medmänsklighet är i grunden starkare än en värld där girighet får råda. EU pressar länder i kris att skära ner i skolan, vården och omsorgen och urholka arbetsrätten. EU förhindrar ländernas möjligheter att föra en politik som får igång ekonomin igen. Vänsterpartiet står för ett alternativ som kan utmana den girighet och den uppgivenhet som präglar EU:s politik.

Vänsterpartiet står för vänsterpolitik och EU-kritik. Det arbetar vi för i EU-parlamentet. Där motsätter vi oss att EU ges mer makt. På de områden där EU har beslutanderätt arbetar vi aktivt och konstruktivt för att göra EU-politiken bättre. Vänsterpartiet har varit pådrivande i att skärpa miljöregler och förbättra EU:s politik för jämställdhet och för löntagarnas rättigheter. Vi blir mer effektiva i det arbetet just för att vi är EU-kritiska och inte ser EU som lösningen på alla problem. Rösta på Vänsterpartiet för att försvara kollektivavtal och gemensam välfärd. Skicka inte fler ja-sägare till Bryssel.