Mer Rött

Är du vår nästa redaktör för Mer Rött?

Nyhetsbladet Mer Rött är Vänsterpartiet Kalmar läns nya medlemstidning. Tanken är att den ska ges ut fyra gånger per år och skickas till alla medlemmar i Kalmar län, både i papper per post och elektroniskt till de som har en angiven e-postadress. Första numret kom ut innan sommaren i år (läs den här).

Per Gawelund har fram tills nu haft uppgiften som redaktör för Mer Rött. Per är även ansvarig för distriktets hemsida. I och med den ökande arbetsbelastningen när partiet nu går in i en valrörelse kommer Per koncentrera sig på arbetet med hemsidan. Därför blir rollen som redaktör ledig.

Vad innebär uppdraget?
Mer Rött ska innehålla nyhets- och debattartiklar, lokala reportage och annat som kan vara intressant att läsa för människor med hjärtat till vänster. Tanken är inte att du som redaktör själv ska göra allt innehåll utan din första uppgift blir att formera en redaktionskommitté. Som redaktör har du sista ordet om vad som ska publiceras. Materialet skickas till vår erfarne layoutare som sammanställer ett utkast. Ta chansen och sätt din prägel på nyhetsbladet!

Vad innebär uppdraget?

Vi erbjuder
Till din hjälp har du alla trevliga människor i distriktsstyrelsen samt en massa engagerade och skrivsugna vänstermänniskor runt om i Kalmar län. Då Vänsterpartiet är ett relativt fattigt parti kan vi tyvärr inte ge någon ekonomisk ersättning. Men det vi kan erbjuda är egentligen mera värt; god kamratskap och en möjlighet att aktivt bidra till ett mer rättvist och solidariskt samhälle.

Intresseanmälan
Tycker du detta låter intressant? Tveka då inte att skicka din intresseanmälan för redaktörskapet till: [email protected]

Kontaktuppgifter
Vid frågor och funderingar är du hjärtligt välkommen att kontakta avgående redaktör Per Gawelund.

Per Gawelund
E-post: [email protected]

[su_animate type=”fadeInDownBig” duration=”5″]Välkommen med din intresseanmälan! [/su_animate]