SD och riskkapitalisterna – tillsammans hand i hand

Att välfärden inte ska vara en marknad där privata vinstintressen styr, det är en stor majoritet av svenska folket överens om. Inför valet var därför SD noga med att påstå att man var emot vinstslöseriet i välfärden. Nu är valet över – och SD har gjort en helomvändning. Nu är det istället riskkapitalisternas vinstintressen man försvarar. Nyligen avslöjas varför.

Då avslöjades att SD glatt har satt sig i riskkapitalisternas knä. Samtidigt som de gjort denna omsvängning har de nämligen haft täta möten med just de som tjänar pengar på vinstjakten. Liksom övriga högerpartier säger de nu därför att de tänker stoppa överenskommelsen som Vänsterpartiet fått till med regeringen om att stoppa vinstintresset i välfärden.

SD har tydligt visat var de egentligen hör hemma. Sanningen har avslöjats. Plötsligt är det ok att vinstintresset får styra. De skiter fullständigt i om välfärden utarmas genom att riskkapitalbolag för ut miljard efter miljard till olika skatteparadis. Så fort de fick chansen svek SD skolbarnen, de äldre och undersköterskorna för att istället lydigt springa riskkapitalisternas ärenden.