Valutbildning

n1626391434_263357_2279117Supervalåret 2014 är här och vi vill ge er valaktivister de bästa verktygen som ni kan få inför den stundande valrörelsen.

Lördagen 29 mars håller vi därför valskola i Blomstermåla Folkets hus, med start 10.00.

Syftet med utbildningen är att ge er många argument om ett stort antal frågor som man kan få när man står i valstugan eller när man diskuterar politik vid fikabordet på jobbet. Valrörelsens frågor kan delas upp i två olika avdelningar, dels de frågor som vi vill prata om och dels de frågor som det känns bra att ha ett hum om trots att de inte är huvudfrågor för Vänsterpartiet i valrörelsen.

Valutbildningarna riktar sig till dem som vill ha mer kött på benen när det kommer till Vänsterpartiet politik på olika områden och som vill bli bättre på att argumentera och tala för Vänsterpartiet. Det krävs ingen föranmälan för att komma, men vill man vara säker på att fikat ska räcka kan man anmäla sig till [email protected].