Jobba med Vänsterpartiet i Region Kalmar län!

Vi söker dig som vill arbeta som politisk sekreterare hos Vänsterpartiet i den nybildade Region Kalmar län den kommande mandatperioden. Du kommer att arbeta tillsammans med vår gruppledare och våra förtroendevalda med att utveckla och sprida vår politik till invånarna i Kalmar län.

Dina arbetsuppgifter som politisk sekreterare kommer vara varierade, men ha ett stort fokus på politisk kommunikation, intern såväl som extern. Förmågan att kommunicera och samarbeta är helt central. Det krävs att du kan arbeta mål- och resultatinriktat och strukturerat, vanligtvis på egen hand men också tillsammans med andra. Samtidigt är kreativitet, lyhördhet och en stor portion av flexibilitet och snabb anpassning till förändrade förutsättningar viktigt.

Arbetsuppgifterna består bland annat i att på olika sätt stödja de förtroendevalda och vara bollplank, ta fram underlag och skriva rapporter, läsa in facklitteratur och sköta omvärldsbevakning och föra dialog med massmedia, medlemmar, relevanta organisationer och andra. Därutöver ingår administrativa uppgifter som att ordna med lokalbokning, planera utbildningar och möten – och en lång rad andra saker.

Du har god kunskap om Vänsterpartiets politik och delar våra värderingar. Erfarenhet från arbete i Vänsterpartiet eller en politikerstyrd organisation som kommun eller landsting är en merit. Relevant högskoleutbildning inom statsvetenskap, kommunikation eller juridik är också meriterande. Viktigast är dock dina personliga egenskaper.

Omfattning: 75 %

Tillträde: 1 januari 2019, eller enligt överenskommelse.

Varaktighet: visstidsanställning till 31/12 2022, enligt avtal för politisk sekreterare.

Lön: Enligt region Kalmar läns avtal för politiska sekreterare. Kvälls- och helgarbete förekommer.

Vi tar gärna emot din ansökan med CV och personligt brev. Vänligen skicka din ansökan och eventuella frågor till [email protected] senast 31 oktober.

Kommentarer är avstängda.