Kaj Raving och Linda Fleetwood toppar vallistorna i Kalmar län

I går lördagen 11 november hade Vänsterpartiet Kalmar län valkonferens. Egentligen var det två olika valkonferenser; val av kongressombud och val av riksdags- och landstingslistor. Av praktiska och ekonomiska skäl förlades dessa konferenser på samma dag och plats; Mönsterås Bio. Val av kongressombud Första konferensen handlade om val av ombud till valkongressen i Karlstad 9-11 februari.  Efter presentation av kandidaterna och några omröstningar valde konferensen de tio kamrater, fem ordinarie plus fem ersättare, som ska representera Kalmar län. Hanna Gedin gästtalar Valkonferensen hade äran att gästas av biträdande partisekreterare Hanna Gedin. Hon höll ett inspirerande hälsningsanförande om jämlikhet, Vänsterpartiets värderingar och vårt arbete med att bygga ett samhälle för alla – inte bara för de rikaste. V står eniga bakom … Fortsätt läsa Kaj Raving och Linda Fleetwood toppar vallistorna i Kalmar län